Hozza gyermekét flow-állapotba!
Agyunk különböző területei (kisagy, kisagy, limbikus
rendszer, nagyagy ...és ezzel az anatómia órát be is fejezem :-)) finoman egybehangolva
illeszkednek egymáshoz, közben állandó kölcsönhatásban vannak, de időnként
hajlamosak összezavarodni. Amíg az egyes részek összehangoltságban vannak,
addig egységben vagyunk, gondolataink és tetteink harmóniában vannak egymással.
Ilyenkor elégedettek vagyunk önmagunkkal és a világgal, ezért a tanulás is
kellemes, az életünket gazdagító cselekvésnek tűnik. Ekkor vagyunk
flow-állapotban.
Sajnos azonban nem mindig vagyunk abban a helyzetben, hogy zavartalanul és hatékonyan tudjunk tanulni. Mikor a gyerek olyanokat mond, hogy: "nincs kedvem", "fáradt vagyok", "ez nem is volt feladva", akkor állításainak hátterében az a tény húzódik meg, hogy pillanatnyilag nincs egységben. A stressz szintje olyan fokot ér el, hogy agya már nem képes az összes funkciót összehangoltan ellátni. Amikor a gyerek ilyen "lekapcsolt" állapotban van, semmi sem megy neki, nyűgös, kedvetlen, a házi feladat írása pedig valóságos kínszenvedés számára.
A kineziológiai gyakorlatok a tökéletes tanulás eszközei, mert javítják az agy és a test közötti kölcsönhatás minőségét, serkentik az energia- és mozgásfolyamatokat a testben. Így hozzák mozgásba és rendezik egységbe az ember testét, lelkét és szellemét.